top image

פינוי שוכרים

פינוי שוכרים: מה עושים כשהדיירים אינם עומדים בתנאי החוזה ומסרבים להתפנות?

כיצד ניתן להתמודד עם דיירים שאינם עומדים בתנאי החוזה ובתשלום דמי השכירות, וגורמים להפסדים כספיים לבעלי הנכס? אלה הדרכים החוקיות לפינוי שוכרים.

כתבה באדיבות דה מרקר כתבת מירי ורד

לכתבה המלאה: לחץ פה (לגולל למטה)

עורך דין לירן קולצ'ינסקי, למוד קרבות מול שוכרים מפרי חוזה שאינם מתפנים מהדירות אותם שכרו. אפשר לומר שעורך הדין קולצ'ינסקי, הבעלים של משרד עורכי הדין לירן קולצ'ינסקי, ראה ושמע הכול במהלך השנים: משוכרים נורמטיביים שנקלעו לקשיים כלכליים ועד לנוכלים סדרתיים שממררים את חייהם של בעלי הנכסים, ומנצלים את פרק הזמן שהחוק מתיר עד לפינויים בטרם הם עוברים הלאה, לדירה הבאה.

מסניפי המשרד שקיבל את חותם האמינות PREMIUM היוקרתי של דן אנד ברדסטריט, הממוקמים בחיפה ורמת גן, עוסק עו"ד קולצ'ינסקי בנדל"ן, נזיקין, דיני עבודה, צוואות, ירושות, ליטיגציה אזרחית ומסחרית הוצאה לפועל ודיני ספורט. באשר לתיקי פינוי מושכר, מספר עו"ד קולצ'ינסקי כי התופעה התעצמה מאז פרוץ מגפת הקורונה. "שוכרים רבים לא עבדו בתקופת הקורונה וממדי התופעה הלכו וגברו. בעלי דירות איבדו שליטה על הנכסים שלהם ולא קיבלו את דמי השכירות הנחוצים למחייתם: חלקם משלמים שכירות בעצמם, חלקם משלמים משכנתא על הנכס, ועבור חלקם מדובר בפנסיה, בכסף בו הם קונים מזון, תרופות ומשלמים את החשבונות. לעתים מעבר לאי תשלום דמי השכירות, השוכרים הותירו בדירה נזקים שמגיעים למאות אלפי שקלים".

"עורך דין בעל ניסיון עשוי לפתור את הבעיה מחוץ לבית המשפט"

עו"ד לירן קולצינסקי
"לעתים שוכרים מותרים בדירה נזקים במאות אלפי שקלים". עו"ד לירן קולצינסקיצילום: יקיר ברבי

עו"ד קולצ'ינסקי מציין כי משרדו מדורג זו השנה השנייה ברציפות בדירוג BDI בתחומי הנזיקין, נדל"ן, ליטיגציה, גבייה והוצאה לפועל וכמשרד בוטיק. הוא מסביר כי במקרה שבעלי נכסים נקלעים לסיטואציה של דיירים שהפרו את החוזה, אסור להם לעשות דין עצמי ועליהם לפנות בהקדם לעורך דין שעוסק בתחום. "הפסיקה אומרת שבעלי הנכסים אינם יכולים לפנות בכוח את הדיירים, גם אם אלו מפרים חוזה ולא משלמים דמי שכירות. פעולות כמו ניתוק החשמל, הוצאת הריהוט, החלפת המפתח – כל אלו עלולות להסתיים בתביעה פלילית שתוגש נגד בעלי הנכסים".

"למעשה אין לבעלי הנכסים אלטרנטיבה חוקית מלבד פנייה לעורך דין, וחשוב שיהיה מדובר בעורך דין שצבר ניסיון בתחום. ברגע שמגיעים אליי בעלי נכסים שנתונים במצב שכזה, דבר ראשון אני שולח לשוכרים מכתב התראה לפני הגשת תביעה. לפעמים, כשהשוכרים רואים מכתב מעורך דין, הם מתנהלים אחרת", הוא אומר. "בחלק מהפעמים, כשמדובר באנשים סבירים, אני מנהל איתם שיחות, מסביר להם את ההשלכות הכלכליות שבהם יישאו בעתיד ולפעמים זה עושה את העבודה. במידה שהם אינם משתכנעים, אנחנו מגישים תביעה לפינוי המושכר. זוהי תביעה ייחודית המתנהלת בסדר דין מהיר והיא מתייחסת לפינוי השוכרים מהדירה בלבד, ולא לתביעות הכספיות. לאחר שניתן פסק דין לפינוי המושכר, ובמידה שהשוכרים לא התפנו בפרק הזמן שניתן להם, אני פותח לשוכרים תיק בהוצאה לפועל וביחד עם קבלני המשנה, פורץ מנעולים, משטרה – אנו מפנים אותם מהנכס. עלויות הפינוי מתווספות לעלויות שהמשכיר נאלץ לשאת בהן, אך בהמשך אנו תובעים את השוכרים בגין כל ההפסדים הכספיים".

"התנהלות נכונה יכולה להקדים תרופה למכה"

עורך דין קולצ'ינסקי מסביר כי על ידי התנהלות נכונה, ניתן בהחלט להקדים תרופה למכה ולמנוע או לצמצם את היקף הנזקים העלולים להיגרם מדיירים מפרי חוזה. "אנשים רבים קונים דירות במיליוני שקלים, אבל לא פונים לעו"ד ולא עורכים חוזה שכירות מסודר. כדי לישון טוב בלילה צריך לעשות את חוזה שכירות אצל עורך דין מקצועי שדואג לגבות את בעל הנכס בערבויות וערבים".

לסיכום אומר עו"ד קולצ'ינסקי: "אני בודק את השוכרים הפוטנציאליים עבור הלקוחות שלי. אני מבקש לקבל תלושי שכר, מסמכים ומידע נוסף כדי לוודא שאפשר יהיה להיפרע מהשוכרים ומהערבים במידת הצורך. בגלל שאני עוסק גם בהוצאה לפועל, אני מכיר את כל התכסיסים הקיימים. אפשר לומר שתוך מספר דקות מהרגע שבו אני פוגש את האדם, אני מבין עם מי יש לי עסק. אם אני מתרשם שרמת הסיכון היא משמעותית, אני אמליץ ללקוחות שלי שלא להשכיר לשוכרים את הדירה, כדי להעניק להם את ההגנה הטובה ביותר ולחסוך להם כאבי ראש בהמשך הדרך".

עו"ד לירן קולצ'ינסקי
סניף ראשי: רחוב דרך העצמאות 84, חיפה
סניף מרכז: דרך מנחם בגין 7, רמת גן
טלפון: 052-6662828
למעבר לאתר >>
למעבר לעמוד הפייסבוק >>
למעבר לעמוד הלינקדאין >>

בשיתוף עו"ד לירן קולצ'ינסקי

תמיד כאן בשבילכם

צרו איתנו קשר

לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.