top image

עורך דין ספורט

בדיני הספורט יש סוגים שונים של החוקים המשפיעים על תעשיית הספורט כולה. דיני הספורט עשויים לכלול בעיות המתייחסות לספורטאים מקצועיים או אולימפיים או נוער או ספורט חובבני. הדין המשמעותי הינו דיני חוזים, דיני הנזיקין, סימן מסחרי. משרד עורכי הדין ספורט בישראל ובעולם.

עורך דין ספורט – מה זה דיני ספורט?

למרות שיש סוכני ספורט כגון:סוכני כדורגל, סוכני כדורסל וכ"ו. דיני הספורט הינו מונח רחב בעולם המשפט והוא משפיעה על עולם הספורט בכללי הן הם הוא ספורטאי מקצועי או ספורטאי חובבני או סתם אדם העוסק בספורט בשעות הפנאי.

לדוגמה, ספורטאי מקצועי מסתמך על דיני חוזים עבור הסכם מול גוף או קבוצה שהוא חותם מולה על הסכם עבודה או הסכם חסות. הדין או החוק המסחרי עשוי להגן על הקבוצה או אותו גוף שחתם על הסכם מסחרי לדוגמא: הסכמי חסות, ספונסרים וכ"ו. אם ספורטאי נפצע בתוך או מחוץ לתחום המשחק, יכנסו דיני הנזיקין לתוקף.

בנוסף לספורטאים מקצועיים, דיני הספורט בישראל ובעולם הספורטיבי מגיעים גם  לילדים הצעירים ביותר המשתתפים ו/או עוסקים בספורט. הספורטאים הצעירים של מחלקות הנוער והילדים יכולים להיות מושפעים וזאת מתקנות הרשות הספורט או האגודה או התאחדות של אותו סוג ספורט, כגון: חוקי העברה של שחקני ילדים או  נוער לקבוצה אחרת, מהם תנאי המעברה וכ"ו.

דיני חוזים בעולם הספורט

התחום העיקרי של דיני הספורט הוא דיני החוזים. ישנה חשיבות רבה לחוזים בין ספורטאים מקצועיים לקבוצות המעסיקים אותם. עבור ספורטאים מפורסמים שהחוזים כוללים מיליונים של דולרים או יורו ולכן יש חשיבות לכל פסיק שרשום בהסכם בין הצדדים. עורכי הדין בספורט לעתים קרובות משמשים גם כסוכנים כמו עורך דין ודים(לירן) קולצינסקי.

דיני הספורט אינו כולל רק ספורטאים בלבד, אלה גם מאמנים, מנהלי קבוצה ועוד, המשותף הוא שכולם זקוקים לחוזה. משרד עורכי דין קולצ'ינסקי העוסקים בדיני ספורט מנהלים משא ומתן עבור לקוחותינו וגם מנסחים את החוזה עד לקבל את התוצאה המירבית והתנאים המטיבים עבור הלקוח.

דיני הנזיקין בעולם הספורט

פציעות אצל ספורטאים מתרחשים לעיתים דחופות בעולם הספורט, פציעה אישית יכולה להתרחש במהלך המשחק או קרב או כל פעילות ספורטיבית,  מאחר והיא יכולה להתרחש גם מחוץ לתחום גבולות "המשחק". דיני הנזיקין ופוליסות הביטוח עשויות להיות רלוונטיות לדיני הספורט. כמו כן, ספורטאי זכאי לקבל תגמולים מהמוסד לביטוח לאומי, הוא עדין יהיה זכאי לקבל גם פיצויים מחברת הביטוח במידה ויש לו פוליסה. מה עוד, ניתן לקבל אובד כושר עבודה זמני ו/או קבוע לספורטאי.

כמו גם מיליוני אוהדים המשתתפים באירועי ספורט יכול להיות גם להגיש תביעה בגין פציעות שיכולים להיגרם להם במקום האירוע אשר חייב להיות מטופל כראוי על מנת למנוע מטרד או מפגע שעלולה להוביל לפציעה למי מהמשתתפים באירוע הספורט הנ"ל.

סימני מסחר בדיני ספורט

קבוצות ספורט מקצועיים תלויים בסימני המסחר שלהן. הפרת סימני מסחר הינו תחום מאתגר של דיני ספורט עבור עורכי הדין העובדים לאכוף סימנים מסחריים מטעם הקבוצה או כל גוף אחר. משרד עורכי דין קולצ'נסקי המייצגים ספורטיביים מבצעים אכיפה של הזכויות המסחרי של הקבוצות ו/או השחקנים שהנו מייצגים.

דיני עבודה ותעסוקה בספורט

קבוצות ספורט מקצועיות ומועדוני ספורט הם מעסיקים. דיני העבודה וזכויות העובדים חלים על  הספורטאים המקצועיים עד למאמנים ופילו עד לשומרי הביטחון וחברי צוות העובדים במהלך המשחקים או האימונים וכ"ו. מימוש זכויות העובד ו/או המעסיק עשוי לסייע בפתרון בעיה כזו או אחרת וליישם את דיני עבודה והתעסוקה, הכוללים: מכתב זימון לשימוע, שימוע, פיצויים, דמי הבראה, דמי חופשה, מיסים וכ"ו. בכל אחד מהמקרים הללו עורך דין ודים לירן קולצ'ינסקי הינו עורך דין בדיני עבודה בחיפה בעל ניסיון רב, לכוון וללוות משפטית את כל הזקוק לכך, עובד או מעסיק.

משרד עורכי דין המתמחה בדיני ספורט

משרד עורכי דין קולצינסקי חיי ונושם ספורט. עורך דין ודים (לירן) קולצ'ינסקי מייצג מספר רב של שחקני כדורגל בארץ ובעולם.

משרד עורכי דין קולצינסקי עובדים בערים שונות בעולם עבור ספורטאים ואנשי מקצוע אחרים לתחום הספורט. עורכי דין בדיני ספורט עובדים הן כעורכי דין פרטיים המייצגים ספורטאים בודדים או קבוצות או אגודות בתחומים שונים בעולם הספורט.

 מחפשים משרד מקצועי ומוביל בתחום דיני עבודה? מחפשים עורך דין לדיני ספורט בישראל? מחפשים עורך דין ספורט? יש לכם סכסוך עם הקבוצה?

צרו קשר עוד היום עם  עורך דין לעבודה ודיני ספורט משרד עורכי דין קולצי'נסקי ונשמח לספק לכם שירות מקצועי ומקיף.

עורך דין בדיני עבודה ודיני ספורט בחיפה ובקריות וישראל.

המידע מעניין? שתפו עם חברים
תוכן עיניינים

תמיד כאן בשבילכם

צרו איתנו קשר

לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.