top image

עורך דין מקרקעין שיעשה הכל כדי שהבית שלכם יהיה בטוח

הבית שלנו הוא המקום הבטוח שלנו וחשוב שנגן עליו. עורכי דין מקרקעין הם האנשים שישמרו על הנכס שלכם ועל זכויותיכם כבעלים. כל הפרטים בפנים.

כתבה עיתון "הארץ"

כתב דניאל דותן, לינק לכתבה : לחץ פה

עו"ד לירן קולצ'ינסקי: התמחות בנדל"ן

רכישת נכס מסחרי או דירת מגורים היא מהעסקאות הגדולות שרובנו עושים בחיים. לכן, חשוב לקבל ליווי מקצועי של עורך דין, שמתמחה בתחום הנדל"ן והמקרקעין. כאיש מקצוע שמתמצא בתחום הנדל"ן, הוא יוכל להוביל להחלטות נכונות בכל הקשור לאופן הרכישה ולמיסוי.

השינוי הצפוי בעניין תמ"א 38

באוקטובר הקרוב אמור לפקוע תוקפה של תמ"א 38. תוכניות שיאושרו עד אחד באוקטובר 22 יוכלו להתממש גם לאחר פקיעתו. יש לציין, כי הוגשה הצעת חוק ("חלופת שקד") שאמורה להיות חלופה הולמת לתמ"א 38. הצעת החוק היא מתווה לקידום תב"ע ספציפית, שתהיה בסמכות ועדה מקומית לפרויקט לחיזוק מבנים מפני רעידת אדמה, כך שהחלופה עצמה תעניק יתרונות נוספים כמו הגבלת הגובה לבנייה, איחוד מגרשים והגדלת זכויות במקרה של הריסה.

כן פג תוקפן של תקנות שהעניקו פטורים ממס והיו תמריץ לפרויקטים של תמ"א 38. במקביל, מס הרכישה שחל על מי שבבעלותו יותר מדירה אחת או שאינו אזרח המדינה עלה ל-8% משווי התמורה על החלק שעד כ-5,525,070 שקל ו-10% מעל הסכום הזה.

כל מה שצריך לדעת על תמ"א 38 ועל עולם הנדל"ן ודים לירן קולצינסקי

מה כדאי לדעת לפני רכישת דירה

עו"ד לירן קולצ'ינסקי, בעלי משרד עורכי הדין קולצ'ינסקי, המתמחה בתחום הנדל"ן, מסביר מה כדאי לדעת לקראת רכישת דירה. לדבריו, חשוב לחקור היטב את שוק הנדל"ן, במיוחד במקום שבו מעוניינים לרכוש דירה ולהחליט מהו התקציב שאתם מוכנים לשאת בו בפועל. יש להביא בחשבון הוצאות נלוות הקיימות בכל עסקה, בהן דמי תיווך, שמאות מוקדמת, ביצוע "בדק בית", אנשי מקצוע וכו'.

עו"ד קולצ'ינסקי ממליץ לבצע השוואת מחירים באזור הנכס וכן בדיקות לעניין המיקום כך שיתאים לצרכים האישיים. אם מדובר בדירה להשקעה – כדאי שתהיה קרובה לתחבורה ציבורית, למוסדות חינוך וכו'. קולצ'ינסקי : "לפני חתימה על הסכם אני ממליץ תמיד לבצע כמה ביקורים בנכס, עדיף פעם אחת לפחות באור יום, כדי להיטיב לראות את מצב הנכס, לוודא שאין נזילות או רטיבות; ופעם נוספת בשעות הלילה, כדי לבדוק את מצב הסביבה, אם יש רעש מדירות השכנים או מהכבישים, אם קיים מטרד סביבתי שיכול להשפיע על הנכס שלכם בהווה או בעתיד".

משרד עורכי דין לירן קולצ'ינסקי הוא משרד בוטיק אזרחי מסחרי, עוסק בתחומי המקרקעין, דיני עבודה, הוצאה לפועל וגבייה, נזיקין, חברות ותאגידים. עו"ד לירן קולצ'ינסקי, בעלי המשרד, המתמחה בתחום הנדל"ן, מסביר מה כדאי לדעת לקראת רכישת דירה:

מה חשוב לדעת לפני רכישת דירה?

עו"ד לירן קולצ'ינסקי
עו"ד לירן קולצ'ינסקיצילום: יקיר ברבי

לדבריו, חשוב לחקור היטב את שוק הנדל"ן, במיוחד במקום שבו מעוניינים לרכוש דירה ולהחליט מהו התקציב שאתם מוכנים לשאת בו בפועל. יש להביא בחשבון הוצאות נלוות הקיימות בכל עסקה, בהן דמי תיווך, שמאות מוקדמת, ביצוע "בדק בית", אנשי מקצוע וכו'.

עו"ד קולצ'ינסקי ממליץ לבצע השוואת מחירים באזור הנכס וכן בדיקות לעניין המיקום כך שיתאים לצרכים האישיים. אם מדובר בדירה להשקעה – כדאי שתהיה קרובה לתחבורה ציבורית, למוסדות חינוך וכו'.

עו"ד קולצ'ינסקי : "לפני חתימה על הסכם אני ממליץ תמיד לבצע כמה ביקורים בנכס, עדיף פעם אחת לפחות באור יום, כדי להיטיב לראות את מצב הנכס, לוודא שאין נזילות או רטיבות; ופעם נוספת בשעות הלילה, כדי לבדוק את מצב הסביבה, אם יש רעש מדירות השכנים או מהכבישים, אם קיים מטרד סביבתי שיכול להשפיע על הנכס שלכם בהווה או בעתיד".

תפקיד עורך הדין ברכישת נכס מקבלן

עורך דין קולצ'ינסקי מלווה את לקוחותיו לאורך כל הליך הרכישה, שכרוך בבדיקת חוזה המכר, חוזי שכירות, שמאות, בדיקות מול הגופיים הממשלתיים או כל גוף רלוונטי, בדיקת מסמכים משפטיים ותהליכים משפטיים אחרים הכרוכים ברכישת נכס.

ברכישת נכס מקבלן, הוא מדגיש, חשוב לבדוק שהקבלן רשום במרשם הקבלנים כקבלן באופן חוקי ולברר מהו הסיווג הקבלני שלו. יש לקיים את הבדיקות גם עבור הקבלן המבצע בפועל את עבודות הבנייה. כמובן, יש לבדוק אם יש בנק מלווה לפרויקט. יש לכך השפעה על הבטוחות או הערבויות של הקבלן ועל תנאי המשכנתה, ומומלץ לברר מראש את סוגיות המיסוי.

"עורך הדין יבדוק את האותנטיות ואת תקינות המסמכים המשפטיים הנדרשים בעסקת המקרקעין שלכם, כדי למנוע אי וודאות ו'מוקשים' משפטיים שישפיעו על הכיס או על הזכויות בנכס. חשוב כמובן שהוא יסביר את סעיפי ההסכם לפני החתימה. אצלנו, טובת הלקוח עומדת בראש סדר העדיפויות וחשוב לנו להעניק יחס אישי ואדיב לצד פתרונות משפטיים מקצועיים", אומר עו"ד קולצ'ינסקי.

משרד עורכי דין לירן קולצינסקי
סניף צפון: דרך העצמאות 84, חיפה
סניף מרכז: דרך מנחם בגין 7, רמת גן
למעבר לאתר>>
טלפונים: 052-6662828077-6052032
* המשרד מעניק ייעוץ משפטי גם באנגלית וברוסית.

בשיתוף משרד עורכי דין לירן קולצינסקי

תמיד כאן בשבילכם

צרו איתנו קשר

לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.