top image

בדיקות לפני רכישת נכס

עו"ד לירן קולצ'ינסקי מסביר מה חשוב לבדוק בדרך לרכישת דירה להשקעה או למגורים, ומה חשוב לזכור לפני החתימה על החוזה.

כתבה דה מרקר כתב דניאל דותן

לינק לכתבה: לכתבה לחץ פה

רכישת נכס מסחרי או דירה למגורים היא מהעסקאות הגדולות והמשמעותיות שנעשות בחיים, לכן כדאי לקבל ליווי מקצועי של עורך דין המתמחה בתחום הנדל"ן והמקרקעין. גם כשמדובר בתמ"א 38 ובכלל תחום ההתחדשות העירונית כדאי לקבל ייעוץ משפטי.

עו"ד לירן קולצ'ינסקי, בעלי משרד עורכי דין המתמחה בתחום הנדל"ן, מסביר כי לקראת רכישת דירה חשוב לחקור היטב את המחירים בשוק מול התקציב וההוצאות הנלוות, בהן: דמי תיווך, שמאות מוקדמת, בדק בית, שימוש באנשי מקצוע ועוד. "אני ממליץ לבצע השוואת מחירים באזור הנכס, ובדיקות בעניין המיקום כך שיתאים לצרכים האישיים. אם מדובר בדירה להשקעה – כדאי שתהיה קרובה לתחבורה ציבורית, למוסדות חינוך ועוד", הוא אומר ומוסיף כי "לפני חתימה על הסכם אני ממליץ תמיד לבצע כמה ביקורים בנכס, עדיף פעם אחת לפחות באור יום, כדי להיטיב לראות את מצב הנכס, לוודא שאין נזילות או רטיבות; ופעם נוספת בשעות הלילה, כדי לבדוק את מצב הסביבה, אם יש רעש מדירות השכנים או מהכבישים, אם קיים מטרד סביבתי שיכול להשפיע על הנכס בהווה או בעתיד".

עו"ד לירן קולצ'נסקי
עו"ד לירן קולצ'נסקיצילום: יקיר ברבי

זיהוי "מוקשים" משפטיים

משרד עורכי דין לירן קולצ'ינסקי הוא משרד בוטיק אזרחי-מסחרי, שעוסק בתחומי המקרקעין, דיני עבודה, הוצאה לפועל וגבייה, נזיקין, חברות, ומעניק שירות גם בשפה הרוסית והאנגלית. עו"ד קולצ'ינסקי מלווה את לקוחותיו לאורך כל תהליך רכישת הנכס. במסגרת הליווי הוא דואג לבדיקת חוזה המכר או השכירות, שמאות, בדיקות מול הגופיים הממשלתיים או כל גוף רלוונטי נוסף. כמו כן, הוא מעניק שירות של בדיקת מסמכים משפטיים ומוביל תהליכים משפטיים אחרים הכרוכים ברכישת הנכס.

לדבריו, ברכישת נכס מקבלן חשוב לבדוק כי החברה מופיעה במרשם הקבלנים. מלבד הרישום של הקבלן, יש לברר את הסיווג הקבלני. "יש לקיים את הבדיקות גם עבור הקבלן המבצע בפועל את עבודות הבנייה", הוא ממליץ. "כמובן, שיש לבדוק אם יש בנק מלווה לפרויקט. יש לכך השפעה על הבטוחות או הערבויות של הקבלן ועל תנאי המשכנתא. כמו כן, מומלץ לברר מראש את סוגיות המיסוי".

עו"ד קולצ'ינסקי מוסיף כי תפקידו של עורך הדין בליווי רכישת דירה הוא לבדוק את האותנטיות ואת תקינות המסמכים המשפטיים הנדרשים בעסקת נדל"ן. הוא גם דואג למנוע אי ודאות ו'מוקשים' משפטיים שישפיעו על הכיס או על הזכויות בנכס. "חשוב שעורך הדין יבדוק ויסביר את סעיפי ההסכם לפני החתימה. אצלנו, טובת הלקוח עומדת בראש סדר העדיפויות וחשוב לנו להעניק יחס אישי ואדיב לצד פתרונות משפטיים מקצועיים", הוא אומר לסיכום.

עו"ד לירן קולצ'ינסקי
טלפון: 052-6662828
למעבר לאתר>>
למעבר לפייסבוק>>

תמיד כאן בשבילכם

צרו איתנו קשר

לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.