top image

איך מגישים תביעת חוב חברה בפירוק?

מה זו תביעת חוב ?

תביעת חוב נגד חברה-תביעת חוב הינו הליך משפטי המאפשר למי שחייבים לו כספים (נושה) לגבות חובות מהחברה שנמצאת בהליכי פירוק.

תביעת חוב נגד אדם פרטי-תביעת חוב מוגשת שאדם פרטי נכנס להליך פשיטת הרגל או בשמו החדש "הליך חדלון פירעון".

על הנושה להוכיח את החוב בפני הגורם הרלוונטי ולהגיש את התביעת חוב תוך פרק זמן מוגבל, בכפוף להוראות הדין.

תוך כמה זמן צריך להגיש תביעת חוב בפירוק חברה או אדם פרטי ?

על הנושה להגיש תביעת חוב תוך 6 חודשים מיום מתן צו הכינוס נגד החייב, היום תביעת החוב מוגשת בצורה מקוונת, תביעת החוב כוללת את המסמכים לביסוס החוב נגד אותו חייב כגון:חשבוניות, שיקים, תיק הוצאה לפועל, תעודות משלוח וכ"ו.

לאחר שהוגשו כל תביעות החוב, המנהל המיוחד בודק את כל תביעות החוב שהוגשו, ושולח לנושים "הכרעה" בתביעת החוב אשר מציין האם תביעת החוב שלכם אושרה וכן מהו הסכום שיעמוד בתביעתכם.

מה עושים במידה ויש איחור בהגשת תביעת חוב ?

במידה ואיחרתם את ההגשה כאמור בסעיף שלמעלה, לא לדאוג, ניתן להגיד תביעת חוב ובקשה להארכת מועד להגשת תביעת חוב וכמובן זאת במידה ויש לכם טענה טובה שמגיע לכם ל"היכנס" להליך באיחור. יש לציין כי במידה ולא תוגש תביעת חוב לא יהיה ניתן לתבוע את החייב בעתיד בגין החוב הנ"ל.

מה סדר חלוקת הכספים לנושים?

בראשית הנאמן מקבל את חלקו מהתיק, לאחר מכן כל מי שהיה בזכות קדימה כגון:בנקים, עובדים, מיסים, חוב מזונות ורק לאחר מכן כל שאר הנושים. הכספים מחולקים באופן יחסי לחוב של כל נושה מהכספים שיש בקופת הכינוס.

מהו חוב אבוד?

לאחר שהגשת תביעת חוב ונתנו הכרעות בחוב ותיק הכינוס מסתיים ולא קיבלתם אפילו שקל אחד, ניתן לקבל מהנאמן או מהמפרק מכתב לפיו החוב אבוד (לא ניתן לגבות אותו יותר) מכתב זה ניתן למסור לרשות המיסים והחוב האבוד יחשב כהוצאה (הוצאות חובות אבודים).

תביעת חוב של עובד?

לאחר פסק דין לעניין פירוק חברה או פשיטת רגל, רשאי העובד לתבוע את זכויותיו מביטוח לאומי. רק עובד יכול לקבל כספים מהמוסד לביטוח לאומי וגם זאת בגין רכיבים המוכרים על ידי ביטוח לאומי וזאת עד לסכום המוגבל הקבוע בדין.

מדוע חשוב להגיש תביעת חוב חברה בפירוק על ידי עורך דין?

משרדנו מעניקים לכל לקוח ליווי צמוד ואישי, החל מהפנייה הראשונית ועד לתום ההליכים המשפטיים בצו הכינוס. על מנת להגיש את תביעת החוב בצורה נכונה ונבונה חשוב להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום תביעות החוב /פשיטות רגל /הוצאה לפועל וזאת על מנת שהלקוח יקבל את מלוא הכספים המגיעים לו על פי הדין.

משרד עורכי דין קולצ'ינסקי דוגל בגישה לפיה האנשים הם המרכז ומעניקים יחס אישי ופתרונות משפטיים מקצועיים ויצירתיים, כדי להשיג את התוצאה הטוב ביותר ללקוחותינו, תמיד!

מחפשים עורך דין להגשת תביעת חוב? מחפשים עורכי דין לתביעת חוב מנושה?

צרו קשר עוד היום עם משרד עורכי דין לירן קולצי'נסקי ונשמח לספק לכם שירות מקצועי ומקיף.

עורך דין מתמחה בתביעות חוב, הוצאה לפועל, זכויות עובדים

מאמר זה אין מהווה עצה משפטית ו/או אינו בה להחליף ייעוץ משפטי.

המידע מעניין? שתפו עם חברים
תוכן עיניינים

תמיד כאן בשבילכם

צרו איתנו קשר

לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.