top image

מה זה תצהיר עדות ראשית ומה חשיבותו

מה זה תצהיר עדות ראשית  ?

תצהיר שתובע, או נתבע, או עד מטעמם מגישים לבית משפט שלום, או מחוזי, או לבית דין לעבודה. מה ניתן להצהיר בתצהיר עדות ראשית  ?

המצהיר יכול להצהיר רק על עובדות אותן הוא יודע מידיעתו האישית. בתצהיר, נותן התצהיר מצהיר שהוא מודע לכך שהוא חייב להצהיר את האמת וכי הוא יהיה צפוי לעונשים שקבועים בחוק, אם לא יצהיר אמת. יש לצרף לתצהיר את כל הראיות שרוצים להגיש לבית המשפט, ראיה שלא תצורף לתצהיר, לא ניתן יהיה להסתמך עליה.

האם מי שנתן תצהיר חייב להתייצב בבית משפט  ?

כן, אלא אם בית המשפט החליט אחרת.

מה קורה אם לא מגישים תצהיר עדות ראשית  ?

בית המשפט יכול להורות על מחיקת כתב התביעה- אם התובע לא מגיש תצהיר עדות ראשית, או על מחיקת כתב ההגנה, אם הנתבע לא מגיש תצהיר עדות ראשית.

מה עושים אם נותן התצהיר לא יודע טוב עברית  ?

במקרה שמי שנותן תצהיר עדות ראשית, לא שולט טוב בעברית, על עורך הדין להקריא לו את התצהיר גם בשפה בה הוא שולט (רוסית, ערבית, אמהרית, אנגלית וכו'), לוודא שנותן התצהיר מבין את תוכן התצהיר ורק לאחר מכן להחתים את נותן התצהיר על התצהיר. מומלץ לציין בתצהיר, שהתצהיר נחתם רק לאחר שנותן התצהיר הבין את תוכן התצהיר ולאחר שהתצהיר הוקרא לו, בשפה בה הוא שולט.

מה לא מומלץ לכלול בתצהיר ?

לא מומלץ לכלול בתצהיר הצהרה על עובדות שהמצהיר לא יודע עליהן מהידיעה האישית שלו, אלא הוא שמע עליהם מאדם אחר, שכן הצהרות אלו חסרות משקל בבית משפט.

 האם נותן התצהיר ייחקר בבית משפט על תצהירו  ?

כן, נותן התצהיר לא צריך לזכור את התצהיר בעל פה, במהלך עדותו בבית משפט, הוא יכול לעלות לדוכן העדים עם העתק תצהירו. מומלץ מאוד שעד הנותן עדות, ייצמד לתצהירו ויבקש מעורך הדין שחוקר אותו, להפנות אותו לסעיפים ספציפיים בתצהיר. פעמים רבות, עורכי דין מנסים להכשיל עדים ולהכניס להם מלים לפה, לכן מומלץ להיצמד לתוכן התצהיר ולא למהר לענות לשאלות עורך הדין החוקר.

מה קורה אם נותן התצהיר אינו מסוגל לענות בעברית  ?

במקרה זה, יש להגיש בקשה לפני הדיון לבית המשפט להבאת מתורגמן לדיון, בשפה בה שולט המצהיר (אנגלית, ערבית, רוסית, אמהרית וכו').

מחפשים עו"ד  לצורך הגשת תצהיר עדות ראשית ? פנו למשרד עורכי דין לירן קולצ'ינסקי, משרדנו מונה עורכי דין אזרחיים בעלי ניסיון רב בהכנת תצהירי עדות ראשית תקנות חדשות. לייעוץ ללא התחייבות, צרו קשר בטלפון 052-6662828, או בדוא"ל: [email protected]

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי, או תחליף לייעוץ משפטי.

השירותים ניתנים בעברית, רוסית, אנגלית וספרדית.

המידע מעניין? שתפו עם חברים

תמיד כאן בשבילכם

צרו איתנו קשר

לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.