top image

הסכם מייסדים – מהו הסכם מייסדים ומה תפקידו ?

מהו הסכם מייסדים?

הסכם מייסדים הוא הסכם משפטי בין צדדים אשר מסדיר את הענייני הפעילות וההתנהלות והזכויות של החברה שכרגע בתחילת דרכה או בשלבי פתיחה חברה בע"מ.

הסכם המייסדים יוצר סיכום או תיאום בין הצדדים לדרכי החברה בעתיד.

 

מדוע צריך הסכם מייסדים?

הסכם מייסדים הוא החוזה המשפטי בין השותפים שמגדיר את היחסים ביניהם ולכן חשוב לפנות לעורך דין לירן קולצ'ינסקי המתמחה בניסוח הסכם או חוזה.

 

מה חשוב שיהיה בהסכם מייסדים?

 

בין אם אתם מתכוונים להקים חברת סטארט אפ (חברת הזנק), או לפתוח עסק בתחום המחשבים, סייבר, קמעונאות, מזון, ריהוט, ציוד רפואי, נדל"ן, גיימינג, שיווק באינטרנט, אתרי מסחר אלקטרוני, תקשורת, סלולאר, אופנה, בית קפה, מסעדה, מכון כושר, סטודיו לקרוספיט, אומנות לחימה, יוגה, רובוטיקה, תחליפי בשר, קנאביס רפואי, חקלאות וכו', יש מספר נושאים שצריך לכלול בהסכם מייסדים.

 

הגדרת העסק:

בהסכם מייסדים צריך לקבוע את אופי העסק ומטרתו (מחשבים, סטארט אפ, ריהוט, קמעונאות, זכיינות מזון, ציוד רפואי- לדוגמא שתלים דנטליים ואורתופדיים, שיווק באינטרנט, גיימינג, אתרי מסחר אלקטרוני, תקשורת, סלולאר, יזמות חינוכית, אופנה, בית קפה, מסעדה, רובוטיקה, תחליפי בשר, קנאביס רפואי, חקלאות וכו').

 

חלוקת תפקידים בין השותפים:

בהסכם מייסדים צריך לקבוע חלוקת תפקידים (מנכ"ל, אחראי על שיווק, מכירות, תפעול, גביה וניהול כספי, ניהול שוטף, גיבוש אסטרטגיה עסקית וכו').

 

ההשקעה הכספית בעסק:

בהסכם מייסדים יש לקבוע כמה כסף כל שותף ישקיע והאם המימון יעשה באמצעות הלוואות מבנקים, גופי מימון חוץ בנקאיים, מענקים ממשלתיים וכו'.

 

האופי המשפטי של העסק:

בהסכם מייסדים יש לקבוע כיצד העסק יתנהל משפטית- חברה בע"מ, שותפות לא רשומה, שותפות רשומה, עוסק מורשה, עוסק פטור.

 

היפרדות/פירוק בין שותפים:

בהסכם מייסדים יש לקבוע הוראות שיתייחסו לפרידה (חלוקת לקוחות ורווחים, קניין רוחני, סימני מסחר, פטנטים, רשימת לקוחות, רשימת ספקים, ציוד, אתר האינטרנט ועוד). כן צריך לקבוע האם במקרה של סכסוך תיעשה פניה לבוררות, גישור או לבית משפט.

 

מינוי רואה חשבון ועורך דין:

יש לקבוע בהסכם מייסדים מי יהיו רו"ח ועו"ד של העסק.

 

ביטוח לעסק:

בהסכם מייסדים צריך לכלול התייחסות לביטוח מתאים (נזקי צד ג', ביטוח מעבידים, נזקים גופניים וכו').

 

חשוב שלפני הקמת העסק תחתמו על הסכם מייסדים ותפנו לעו"ד ודים לירן קולצ'ינסקי, בעל ניסיון בניסוח חוזים והסכמים.

 

מדוע צריך לפנות לעורך דין כדי לנסח הסכם מייסדים?

 

עורך דין לירן קולצ'ינסקי הוא בעל ניסיון משפטי ועסקי רב בתחום החברות, והוא יכול לנסח הסכם מייסדים שיגן על זכויות השותפים בעסק.

 

רק עו"ד בעל ניסיון עסקי ומשפטי כמו של עו"ד ודים לירן קולצ'ינסקי, יכול לסייע לכם לנסח הוראות שיגנו עליכם בהסכם מייסדים, כדי שהזכויות שלכם לא תיפגענה.

 

כמו כן, משרדנו מעניק ליווי צמוד ואישי לכל לקוח המשרד, החל מפתיחת החברה בע"מ וכן הכנת המסמכים הנדרשים לרשם החברות, הצהרת דירקטורים, פרוטוקול לפתיחת חשבון בנק, פרוטוקול מורשה חתימה, עריכת הסכם מייסדים, תקנון חברה, רישום סימן מסחר וייעוץ משפטי שותף.

מחפש עורך דין חברות , פתיחת חברה בעמ, ניסוח הסכם ,

לייעוץ ללא התחייבות, צרו קשר בטלפון 052-6662828, או בדוא"ל: [email protected].

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי, או תחליף לייעוץ משפטי.

השירותים ניתנים בעברית, רוסית, אנגלית וספרדית.

המידע מעניין? שתפו עם חברים
תוכן עיניינים

תמיד כאן בשבילכם

צרו איתנו קשר

לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.