top image

כל הזכויות לפינוי מושכר

פינוי דייר סרבן

פינוי שוכר מדירה מושכרת בהליך מהיר

לאור מצב מגפת הקורונה ובלי קשר ישנם שוכרים רבים שפשוט מפסיקים לשלם את דמי השכירות החודשים, בנוסף, מסרבים להתפנות מדירה. במצבים כאלה ישנם בעלי דירות מוצאים עצמם ללא דמי השכירות המגיעים להם וגם ללא דירה פנויה להשכיר למישהו אחר.

מה ניתן לעשות במקרה שהדייר לא מפנה את הדירה?

מומלץ לא לתת לדייר או השוכר יותר מידי זמן מיום אי התשלום או מיום שהוא אינו מפנה את הדירה.

מומלץ להוציא לדייר מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים נגדו, הדבר מקרה שאתם עולים שלב ואינכם מוכנים עוד להמתין וזאת אזהרה  אחרונה לפני שאתם ניגשים לערכאות המשפטיות.

פינוי המושכר הינו הליך מקוצר

  1. ההליך המזורז נמשך פרק זמן קצר יחסית ואף יכול להסתיים בתוך 90-60 יום ממועד הגשת כתב התביעה לפינוי מושכר בסדר דין מקוצר וזאת בניגוד לתביעה רגילה שיכולה להתברר במשך מספר חודשים ואף שנים.
  2. במסגרת ההליך המזורז של פינוי שוכר (הנתבע) הוא איננו רשאי להגיש תביעה שכנגד כלומר נגד בעלי הדירה עצמו במסגרת ההליך הזה ספציפי, וגם אינו רשאי להגיש הודעה לצד שלישי -הליך שמאפשר לנתבע להעביר את האחריות אל אדם אחר.
  3. במסגרת ההליך המזורז בית המשפט דן אך ורק בנושא הפינוי הדייר ולא ניתן לברר במסגרת תביעה זו תביעות אחרות כגון: הכספים שהשוכר חייב לבעלי הדירה או עלות הנזקים שהשאיר בדירה וכדומה.

איך פותחים תביעה לפינוי מושכר בבית משפט?

על התובע להגיש כתב תביעה והמצורפים הבאים: תצהירי עדות ראשית, חוות דעת (במידת הצורך) וכל המסמכים הרלוונטיים לעניין.

תוך כמה זמן על הנתבע להגיש כתב הגנה לפינוי מושכר?

על הנתבע להגיש כתב הגנה בתוך 30 יום ממועד שכתב התביעה הומצא לו כדין. לכתב הגנה הוא צריך לצרף את המסמכים הבאים: תצהירי עדות ראשית, חוות דעת (במידת הצורך) וכל מסמכך רלוונטי הקשורים לתביעה לפינויי מושכר.

איך מתנהל הדיון בבית משפט

הדיון בתביעה לפינוי מושכר  ייקבע למועד שלא יהיה מאוחר מ-30 יום ממועד שהוגש כתב ההגנה בתיק הנ"ל. זאת אומרת שבתוך 90 יום ממועד שהגשנו תביעה על פינוי הדייר אמורה התביעה להתברר בפני שופט בבית המשפט.

מה עושים במקרה וזכיתם בתיק אבל השוכר לא מתפנה מהדירה?

במקרה והשוכר יחליט לא לפנות את הדירה אף שיש פסק דין המורה לו לפנות את המושכר. במקרה כזה, יש לפנות ללשכת ההוצאה לפועל על מנת לממש את פסק הדין ופינוי הדיירים.

יודגש,  כי ניתן לפנות להוצאה לפועל רק לאחר שעברו 15 ימים ממתן פסק הדין או ההחלטה שמורה בתוך כמה זמן על השוכר לפנות את הדירה.

הליך פתיחת תיק הוצאה לפועל

תהליך לפתיחת תיק בהוצאה לפועל של פסק הדין מתחיל בהמצאת כדין של  אזהרה לסרבן הפינוי.

החייב רשאי במהלך התקופה שנקבעה באזהרה לבצע את הנדרש ולפנות את המושכר. אם פינה את המושכר לאחר פסק הדין ובטרם הוגשה הבקשה לביצוע פסק הדין, הוא רשאי להגיש בקשה בטענת "פרעתי" או מה שנקרה ביצעתי את ההליך, ובכך התיק מופסק.

אם בכוונת החייב לערער על פסק הדין, הוא יוכל להגיש לרשם ההוצאה לפועל בקשה לעיכוב הליכים ו/או לבקש מבית המשפט לעיכוב ביצוע של פסק הדין.

ביצוע פינוי השוכר

לאחר הגשת בקשה לרשם ההוצאה לפועל, ביצוע הפינוי ביום שנקבע לפינוי נעשה על ידי עורך הדין הזוכה (בעלי הדירה) על ידי  קבלני משנה של ההוצאה לפועל, בליווי מובילים ובמקרים מסוימים גם בסיוע משטרתי.

לכן, חשוב מאוד לבצע את הליך פינוי המושכר והליך ההוצאה לפועל בליווי עורך דין לירן קולצ'ינסקי המתמחה ובקיא בפרוצדורה בהליך האזרחי.

משרדנו נבחר על ידי דירוג עורכי הדין   BDI-CODE כאחד מהמשרדים המובילים בהוצאה לפועל לשנת 2020 ,2021 ,2022 .
לייעוץ ללא התחייבות צרו קשר עוד היום בטלפון 052-6662828 או כתבו לנו במייל [email protected] מענה מהיר מובטח.
מחפשים משרד עורכי דין מקצועי ומוביל בתחום ההוצאה לפועל .. מחפשים עורך דין לפינוי שוכר.. מחפשים תביעה לפינוי מושכר.. לפנות את הדירה בחיפה והצפון? מחפש עורך דין לתביעת השוכר.. עורך דין המתמחה בתחום נדלן?

צרו קשר עוד היום עם משרד עורכי הדין לירן קולצינסקי ונשמח לספק לכם שירות מקצועי ומקיף.

עורך דין לתביעות פינוי מושכר והוצאה לפועל חיפה,  קריות,  צפון, תל אביב, רמת גן, מרכז .

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.

המידע מעניין? שתפו עם חברים
תוכן עיניינים

תמיד כאן בשבילכם

צרו איתנו קשר

לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.