top image

מה תפקידו של עורך דין נדל"ן ?

מה תפקידו של עורך דין ?

עורך דין נדלן המייצג את תושבי חיפה והסביבה, בקנייה או מכירה של נכס היא החלטה פיננסית גדולה ואם אתם שוקלים לקנות בית, זו בטח כנראה תהיה ההשקעה היקרה ביותר שתעשו אי פעם. בנוסף חשוב למנות עורך דין המתמחה בנדל"ן על מנת להתמודד עם תהליך המשא ומתן, ושינחה אותכם בתהליך המשפטי עד לרכישה המובטחת.

משרד עורכי דין קולצ'ינסקי מתמחה בתחום המקרקעין והנדלן, בנושאים משפטיים הקשורים לרכישה או מכירה של דירה חדשה מקבלן או דירה יד2.

עורך דין נדל"ן בחיפה והצפון

עורך דין נדל"ן בחיפה והצפון יבדוק את כל הניירת לפני סגירת ההסכם רכישה או המכירה עבורך ובשמך, כמו כן, ימליץ לך על פתרון בעיות או תקלות שיכולות לצוץ מהסעיפים בהסכם. לבסוף, חשוב לזכור כי עורך הדין מייצג את האינטרסים שלך בלבד.

לקנות או למכור דירה בישראל היא עסקה משמעותית.  לא מומלץ לשקול רכישת נכס  פרטי או עסקי מבלי להתייעץ עם עורך דין נדלן בחיפה והקריות.

אם את/ה שוקל/ת רכישת דירה בחיפה והקריות, נקודת התחלה הטובה היא להבטיח כי אתה מבין את ההשלכות ואת ההבדלים בין קניית דירה כמלאי עסקי על מול קניית דירת מגורים (פרטית).

בנוסף, אלייך לעשות "שיעורי בית" ולבצע את כל הבדיקות הבאות: בדיקת משכנתא בבנק וקבל אישור עקרוני, חישוב מיסים בגין העסקה, בדק בית בנכס המבוקש, הזמנת שמאי לבדיקת הנכס מבחינה הנדסית והיתרי בנייה וכ"ו.

ולא להסתמך על המוכר או על המתווך, יש לזכור שהמתווך או המוכר לא תמיד מבינים עד הסוף את ההשלכות של כל פרט ופרט מבחינה הנדסית או משפטית, וייתכן גם שהמתווך  והמוכר שלך לא תמיד יש בידיהם את כל התשובות הדרושות לך ואלייך יש את האחריות לבדוק אותם. בכל מקרה, חשוב לזכור כי המתווך שלך אינו נמצא שם כדי "לפעול" כעורך דין,  אתה צריך לשכור עורך דין מקצועי המתמחה בנדלן  ובייעוץ משפטי לאורך כל הליך הקנייה או המכירה.

עורכי דין מקרקעין בחיפה והסביבה מגינים על השקעתך

אם אתה המוכר: למוכר תמיד מומלץ להתייעץ עם עורך דין לפני ביצוע זיכרון דברים או חתימת הסכם על מול הקונים. אם המוכר לא יבדוק בקפידה את הצהרותיו בהסכם או בזיכרון הדברים הוא עלול להיות בסופו של דבר חשוף לתביעה על ידי הקונה בגין הצהרות שקריות לכאורה או העברת מידע שגוי לקונה ובגין כך לגרום לקונה הוצאות רבות. בנוסף, עורך הדין של המוכר אחראי בדרך כלל על הטיוטה הראשונה של חוזה המכר ולזה יש חשיבות רבה.

אם אתה קונה: לפני שתחתום על זיכרון דברים או חוזה עבור הדירה, על עורך הדין שלך לבצע בדיקות עבור הנכס. בתור התחלה, עורך הדין המתמחה במקרקעין בישראל יבדוק את הדברים הבאים: בדיקת זכויות הנכס בנסח טאבו או מנהל מקרקעי ישראל, בדיקת עיקולים אפשריים, בדיקת קיום צווי הריסה או צווי מניעה מול העירייה, בדיקת הערות אזהרה על הנכס וכ"ו.

באופן כללי, לאחר ביצוע בדיקה הדרשות כאמור לעיל, עורך דין יכול לזהות  האם "דיל שלך רע" והוא יכול לייעץ לך להמשיך לבדוק נכס אחר.

מהו ההליך עד לחתימה הסופית של  הסכם המכר ?

לאחר שעורך הדין שלך מרוצה מהבדיקות שביצע בגין הנכס המבוקש, הוא יקבל טיוטה של חוזה המכר מטעם  עורך הדין של המוכרים. שני עורכי הדין ילכו וינהלו משא ומתן על התנאים. לאחר שעורך הדין שלך יהיה מרוצה מההסכם ויגן על האינטרסים שלך, הוא ינחה אותך לחתום על החוזה ולמסור את התשלום הראשון  כפי שנהוג בסך של 10% ביום חתימת ההסכם, התשלום הראשון יישאר בנאמנות אצל עורך דין של הקונה וזאת עד לרישום הערת אזהרה על שימך, רק לאחר הרישום ישחרר עורך דין של הקונה את התשלום הנ"ל.

בנוסף, עורך הדין נדל"ן שלך צריך להיות תמיד בזמינות ו/או בסביבה כדי לסייע לך עם כל המידע ו/או מסמך ו/או חתימה עבור דרישות כגון הבנק (משכנתא) ו/או כל גוף אחר שתצטרך, כמו כן, עורך דין שלך בחיפה והקריות יחסוך לך זמן יקר ויצמצם לך את הליך  הבירוקרטיה שקיים בגופים והרשויות הממשלתיים בישראל.

לכן אנו ממליצים לא לחסוך על עורך דין המתמחה בנדלן אשר ילווה אתכם לאורך אחת העסקאות החשובות בחייכם.

כפי שציינו שכירת שירותיו של עו"ד במקרקעין כרוכה בשכר טרחה אך מדובר בסכום יחסית זניח ביותר בהשוואה לשווי העסקה, והסכנות שכרוכות בביצוע הרכישה או מכירה בהיעדר ייצוג משפטי מקצועי ואמין.

לייעוץ ללא התחייבות צרו קשר בטלפון 0526662828 או כתבו לנו במייל info@lawyerhaifa.co.il   מענה מהיר מובטח.

מחפשים משרד עורכי דין  מקצועי ומוביל בתחום הנדל"ן? מחפשים עורך דין מקרקעין בצפון? מחפשים ייצוג ברכישת דירה בחיפה והצפון? מחפש עורך דין נדלן בחיפה והסביבה?

צרו קשר עוד היום עם  משרד עורכי הדין לירן קולצ'ינסקי ונשמח לספק לכם שירות מקצועי ומקיף.

עורך דין נדל"ן מקרקעין חיפה והקריות והסביבה.

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.

המידע מעניין? שתפו עם חברים
תוכן עיניינים

תמיד כאן בשבילכם

צרו איתנו קשר

לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.