top image

ליטיגציה – ייצוג בבית משפט?

ליטיגציה היא אמנות הטיעון בבתי המשפט. בתחום הליטיגציה קיימים שני סוגים: ליטיגציה אזרחית וליטיגציה אזרחית. הליטיגציה האזרחית כוללת גם התמחות בליטיגציה מסחרית.

מהי ליטיגציה?

ליטיגציה בעברית הינה התדיינות שם המקובל למקצוע הטיעון בבית משפט, תפקיד לרוב נעשה ע"י עו"ד.

הליטיגציה עוסקת בתחום המשפט הפלילי והאזרחי. הליטיגציה האזרחית כוללת גם התמחות בליטיגציה מסחרית.

תחום הליטיגציה רלוונטי לכל תיק אשר בסופו של דבר מגיע לדיון משפטי, בין אם זה בית משפט  בית דין או כל ערכאה שיפוטית אחרת. על עורך דין העוסק בליטיגציה להיות בקיא בסדרי הדין הרלוונטיים להליך המשפטי.

בשנים האחרונות חלה מגמה של התמחות מוגדרת בתחום הליטיגציה, ומשרדים רבים הקימו מחלקות מיוחדות בהן עובדים עורכי דין המתמחים בליטיגציה וייצוג בבית משפט.

ליטיגציה מסחרית, אזרחית ופלילית

הליטיגציה חלה על המשפט הפלילי הן על המשפט האזרחי והן על המשפט המסחרי ולמעשה רלוונטית לגבי כל תיק אשר מגיע לדיון משפטי בין אם הדיון יתקיים בבית משפט, בבית דין, בפני בורר, או בפני כל ערכאה משפטית ודיוניות אחרת.

ליטיגציה מסחרית

הליטיגציה המסחרית היא תת תחום של הליטיגציה הפלילית והאזרחית והיא תפסה תאוצה רבה  בשנת 2010 בהקמת המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב (בית המשפט הכלכלי). הליטיגציה המסחרית עוסקת במשפטים פליליים ובעבירות לפי חוק ניירות ערך וכן בהליכים אזרחיים הקשורים לדיני החברות, עתירות מנהליות כנגד החלטות רשות ניירות ערך ונגד רשם החברות וכן בערעורים על החלטות ועד המשמעת לפי חוק הייעוץ.

ליטיגציה אזרחית

ליטיגציה אזרחית משמעה ייצוג והופעה בבית משפט בהליכים אזרחיים ובכלל זה ייצוג בהליכים שעניינם חוזים והסכמים, תביעות ייצוגיות, דיני משפחה וגירושין, לשון הרע, ירושה וצוואה, זכויות יוצרים, נזיקין, מקרקעין ונדל”ן, דיני עבודה וכ"ו.

עורך דין ליטיגציה – מהו ליטיגטור?

תפקידו של הליטיגטור (עורך דין המתמחה בליטיגציה) בראש ובראשונה לשכנע  את בית המשפט או הערכאה המשפטית בצדקת טענות לקוחותיו. לשם כך על הליטיגטור להיות מסוגל להתמודד הן בבית משפט והן מחוץ לבית משפט עם שורה ארוכה של משימות כגון:

  • ללמוד את טענותיו של הלקוח מבחינה העובדתיות והמשפטיות;
  • בקיאות מעמיקה בדין, בפסיקה ובהלכות המשפטיות.
  • בנית אסטרטגיה וטקטיקה משפטית בתיק.
  • התמודדות על מול סיטואציות ומתן מענה הולם ומשכנע  הן בכתב והן בעל פה.
  • חקירת עדים בבית משפט.
  • ניתוח הטענות, העדויות, וההתרשמויות וסיכומן.

עורך דין ודים לירן קולצ'ינסקי -ליטיגטור בתחום האזרחי והמסחרי אשר מטפל בסכסוכים מורכבים, אשר ביכולתו להביא לפתרון מהיר של בעיות משפטיות לא מעטות. משום כך חשוב לפנות לעורך דין ודים לירן קולצינסקי, אשר יכול למנוע מהגעה לבית המשפט ולפתור את הסכסוך בין הצדדים. באופן כללי, עו"ד המתמחה בתחום הליטיגציה המסחרית מסייע ללקוח לפעול באופן היעיל והחכם ביותר כך שיוכל לממש את האינטרסים של הלקוח באופן הטוב ביותר.

ליטיגטור מסחרי מנוסה ינסה לפתור אם הצד השני בסכסוך ולהביאו לפתרון מחוץ לבית המשפט אך לעיתים ישנם מקרים מיוחדים אשר  העדיפות תהיה להגיע לבית המשפט.

צרו קשר עוד היום עם עורך דין ודים לירן קולצי'נסקי ונשמח לספק לכם שירות מקצועי ומקיף.

עורך דין בייצוג בבית משפט בחיפה והקריות.

עורך דין לייצוג מסחרי

למה להיות מיוצגים על ידי משרדנו?

מהו הדיון הראשון בבית המשפט?

המידע מעניין? שתפו עם חברים

תמיד כאן בשבילכם

צרו איתנו קשר

לייעוץ ומידע מלאו פרטים ונחזור אליכם
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.